W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zarządzenie nr 7 w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków w drodze do pracy lub z pracy. (D.0161.7.2011)

XML

Treść

Zarządzenie Nr D.0161.7.2011

Dyrektora Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego

w Jastrzębiu - Zdrój z dnia 31.05.2011 r.

 

w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków w drodze do pracy lub z pracy.

 

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 grudnia 2002 r. sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (Dz. U. z 2002 r. Nr 237, poz. 2015).

 

zarządzam:

 

§1

1.  W przypadku zdarzenia wypadkowego w drodze do pracy lub z pracy poszkodowany pracownik zawiadamia niezwłocznie lub po ustaniu przeszkód uniemożliwiających niezwłoczne zawiadomienie, o wypadku swojego przełożonego.

2.  Po uzyskaniu informacji o zaistniałym wypadku, osoba kierująca pracownikami (przełożony ) zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Dyrektora oraz Starszego Inspektora BHP o zaistniałym zdarzeniu wypadkowym.

 

§2

1.  Do ustalania okoliczności i przyczyny wypadków w drodze do pracy lub z pracy upoważniam Starszego Inspektor d/s BHP.

2.  Poszkodowani pracownicy mają obowiązek współpracować z pracodawcą w zakresie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku oraz dostarczyć wymagane dokumenty.

 

§3

Uznanie zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy następuje na podstawie:

1) oświadczenia poszkodowanego, członka jego rodziny lub świadków co do czasu, miejsca i okoliczności zdarzenia;

2) opinii lekarskiej o doznanym urazie;

3) informacji i dowodów pochodzących od podmiotów badających okoliczności i przyczyny zdarzenia;

4) ustaleń sporządzającego kartę wypadku w drodze do pracy lub z pracy.

 

§4

1.  Ustalenie okoliczności wypadku w drodze do pracy lub z pracy jest dokonywane w karcie wypadku w drodze do pracy lub z pracy.

2. Wzór karty wypadku określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24.12.2002 r.

 

§5

Kartę wypadku, o której mowa w § 4, Starszy Inspektor ds. BHP sporządza po ustaleniu okoliczności i przyczyn zdarzenia, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku, w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje poszkodowany lub członek jego rodziny,  a drugi przechowuje się w  dokumentacji powypadkowej.

 

§6

Odmowa uznania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy wymaga uzasadnienia.

 

§7

Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawują osoby kierujące pracownikami oraz Starszy Inspektor ds. BHP, każdy w swoim zakresie.

 

§8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.