W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Informacja z wykonania budżetu miasta Jastrzębia Zdroju za I półrocze 2005 roku

XML

Treść

            Informacja z wykonania budżetu miasta Jastrzębia Zdroju za I półrocze 2005 roku w części realizowanej przez JZK

I. Informacja z wykonania przychodów i wydatków za okres 01.01.2005 do 30.06.2005 r.

Przychody za I półrocze 2005 roku zrealizowano w 46,52 % planu rocznego.


Plan 3 278 000,00 zł                                                        Wykonanie       1 525 026,90

Źródła przychodów, w tym:

1. Przychody własne:                                                                              1 295 026,90

§ 069                Wpływy z różnych opłat                                                      47 206,56

                        * opłata parkingowa                                                            47 206,56

§ 075                Dochody z najmu i dzierżawy                                             509 713,29

                        * dzierżawa gruntu na targowisku Bożka                             459 120,99

                        * dzierżawa gruntu na targowisku Północna                        35 547,84

                        * dzierżawa gruntu na targowisku Szeroka                          12 921,30

                        * obiekt cmentarza przy ul. Okrzei                                      2 123,16

§ 083                Wpływy z usług                                                                506 634,06

                        * usługi pogrzebowe                                                          257 002,11

                        * obsługa sygnalizacji świetlnej                                          10 835,35

                        * usuwanie padłych zwierząt i dzikich wysypisk                    11 178,48

                        * wymiana piasku w piaskownicach                                     45 000,00

                        * prowizja za pobór opłaty targowej                                    132 597,24

                        * oznakowanie dróg                                                           27 043,50

                        * pielęgnacja grobów wojennych                                         22 977,38

§ 092                Pozostałe odsetki                                                               5 536,02

                        * odsetki od nieterminowych wpłat                                        5 536,02

§ 097                Wpływy z różnych dochodów                                           225 936,97

                        * sprzedaż drewna                                                             4 909,38

                        * dochody z rezerwacji miejsc                                          104 240,50

                        * zwrot za media ( energia elektryczna )                              63 184,00

                        * zwrot za rozmowy telefoniczne                                             176,33

                        * zwrot za roboty publiczne                                                16 047,42

                        * sprzedaż materiałów z odzysku                                            266,39

                        * pozostała sprzedaż                                                         28 816,30

                        * zwrot kosztów sądowych                                                   5 953,94

                        * zwrot za szkody                                                               1 752,78

                        * sprzedaż wody                                                                   589,93

2. Dotacje :                                                                                             230 000,00

§ 265                Dotacja przedmiotowa                                                     130 000,00

                        * dotacja na dopłatę do kosztów utrzymania poboczy dróg     50 000,00

                        * dotacja na dopłatę do kosztów utrzymania schroniska         80 000,00

§ 621                Dotacja celowa na zadania inwestycyjne                             100 000,00

                        *  "Cmentarze - zadanie nr 25"                                            47 500,00

                        *  "Budynek warsztatowo-garażowy - zadanie nr 26"              52 500,00

PRZYCHODY OGÓŁEM (1 + 2)                                                               1 525 026,90

3.    Stan funduszu na początku roku obrotowego

(WYKONANIE)                                                                                   150 672,31

OGÓŁEM ( 1 + 2 +3 )                                                                       1 675 699,21

Część opisowa do wykonania przychodów za I półrocze 2005 roku         

§ 069 - Wpływy z różnych opłat  - wykonanie 46,83 %

Wykonanie przychodów za I półrocze na poziomie 46,83 % pozwala prognozować, iż wpływy

z opłat parkingowych do końca 2005 roku zostaną wykonane w 100,00 %.

§ 075 - Dochody z najmu i dzierżawy - wykonanie 48,75 %

Wykonanie przychodów za I półrocze na poziomie 48,75 % pozwala przewidywać, że  dochody do końca roku 2005 zostaną wykonane w 100,00 %.

§ 083 - Wpływy z usług - wykonanie 41,27 %

Założone w planie finansowym na 2005 rok wpływy z usług powinny zostać zrealizowane do końca roku.

§ 092 - Pozostałe odsetki - wykonanie 36,91 %

Na dzień 30.06.2005 r. zapłacone odsetki wynoszą 5 536,02 zł, natomiast potencjalne odsetki

należne od odbiorców na dzień 30.06.2005 r. wynoszą 5 824,26 zł.

§ 097 - Wpływy z różnych dochodów - wykonanie 42,71 %

Przewidujemy, że wpływy z różnych opłat powinny zostać zrealizowane zgodnie z założeniami w planie finansowym  na 2005 rok.

Część opisowa do wykonania wydatków za I półrocze 2005 roku

§ 3020 - Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń - wykonanie 40,48

§ 4010 - Wynagrodzenia osobowe - wykonanie 42,06 %

§ 4040 - Dodatkowe wynagrodzenia roczne - wykonanie 0,00 %

§ 4110 - Ubezpieczenia społeczne - wykonanie 38,67 %

§ 4120 - Składki na Fundusz Pracy - wykonanie 38,60 %

§ 4170 - Wynagrodzenia bezosobowe - wykonanie 46,16 %

§ 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia - wykonanie 37,83 %  

§ 4260 - Zakup energii - wykonanie 44,65 %

§ 4280 - Zakup usług zdrowotnych - wykonanie 69,45 %

§ 4300 - Zakup usług pozostałych - wykonanie 55,07 %

§ 4350 - Opłaty za usługi internetowe - wykonanie 37,20 %

§ 4410 - Podróże służbowe krajowe - wykonanie 46,31 %

§ 4430 - Różne opłaty i składki - wykonanie 51,00 %

§ 4440 - Odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - wykonanie 78,19 %

§ 4460 - Podatek dochodowy od osób prawnych - wykonanie 98,43 %

§ 4480 - Podatek od nieruchomości - wykonanie 52,56 %

§ 4500 - Pozostałe podatki na rzecz budżetów j.s.t. (pod. od .śr.transportu) - wykonanie 18,53%

§ 4520 - Opłaty na rzecz budżetów j.s.t. ( trwały zarząd ) - wykonanie 24,89 %

§ 4530 - Podatek od towarów i usług - wykonanie 42,16 %

II. Dotacje

1. Dotacja celowa na zadania inwestycyjne       

Na zadania inwestycyjne w planie finansowym przeznaczonych jest 100 000,00 zł, z tego

1) zadanie nr 25 Cmentarze:  47 500,00 zł

2) zadanie nr 26 Budynek warsztatowo-garażowy:  52 500,00 zł,

Zadania te realizowane będą ze środków gminy przekazanych dla zakładu w postaci

dotacji celowej. Powyższą dotację zakład już otrzymał w pełnej wysokości tj.: 100 000,00 zł.

Największe zaawansowanie robót występuje w realizacji następujących zadań:

1) w ramach zadania nr 25 Cmentarze realizowane są następujące roboty inwestycyjne:

rozbudowa kwatery grzebalnej "J" na cmentarzu Okrzei -

Przewidywany koszt inwestycji 4 000,00 zł    - wykonano chodniki o łącznej powierzchni 150 m2

* rozbudowa kwatery grzebalnej "D-8" na cmentarzu Okrzei -

Przewidywany koszt inwestycji 2 500,00 zł     - wykonano chodnik   o powierzchni 49 m2

* budowa kwatery grzebalnej na cmentarzu przy ul. Bednorza -

 Przewidywany koszt inwestycji 16 000,00 zł 

 wykonano nawierzchnię drogi dojazdowej z kostki betonowej 8 cm o powierzchni 232 m2

Ponadto w zadaniu tym z otrzymanej dotacji wykonane zostanie ogrodzenie cmentarza Okrzei

przewidywany koszt realizacji 15 000,00 zł, rozbudowa kwatery "M" (wykonanie chodnika) -

przewidywany koszt realizacji 5 700,00 zł, modernizacja dachu tzw. starej kaplicy – przewidywany koszt realizacji 4 300,00 zł. Roboty te realizowane będą w okresie VII-X 2005 r. Największe nasilenie robót przewidywane jest na m-ce VII-VIII z uwagi na to, że zamówione zostały już materiały.

2) w ramach zadania nr 26 realizowana jest modernizacja budynku warsztatowo-garażowego

 z portiernią tj. jego pełna adaptacja do użytkowania ( wymiana stolarki okiennej i drzwiowej) wymiana bram garażowych, remont dachu, wykonanie elewacji zewnętrznej, remont portierni ).

Przewidywany koszt inwestycji 52 500,00 zł .

Aktualnie prowadzone są roboty przygotowawcze ( skucie i wykonanie nowych tynków , roboty ziemne), finalizowane są zakupy materiałów niezbędnych przy remoncie ( materiały do

docieplenia, stolarka okienna i drzwiowa, materiały dekarskie, materiały wod.-kan. i elektryczne )

2. Dotacja przedmiotowa

*  Dotacja na dopłatę do kosztów utrzymania poboczy dróg powiatowych i wojewódzkich

Podobnie jak w latach poprzednich Jastrzębski Zakład Komunalny utrzymuje zieleń w pasie

drogowym na drogach w sołectwach miasta Jastrzębia Zdroju:

* Ruptawa

* Bzie

* Moszczenica

* Skrzeczkowice

* Szeroka

* Borynia

Łączna długość dróg koszonych wynosi 148 489 mb, natomiast powierzchnia podlegająca  koszeniu przez JZK wynosi 742 230 m2, w tym:

drogi wojewódzkie  -   34 668,00 m2

drogi powiatowe     - 341 822,00 m2

drogi pozostałe       - 365 740,00 m2     

W dniu 23.02.2005 r. otrzymano  I ratę dotacji w wysokości 50 000,00 zł na dopłatę do kosztów utrzymania poboczy dróg powiatowych i wojewódzkich, z czego do dnia 21.07.2005 r. zrealizowano 53 194,97 zł.

* Dotacja          na dopłatę do kosztów utrzymania schroniska dla zwierząt

Od dnia 1 stycznia 2005 r. Jastrzębski Zakład Komunalny zajmuje się utrzymaniem schroniska dla bezdomnych zwierząt przy ul. Norwida. W ramach utrzymania schroniska wykonywane są następujące czynności: wyłapywanie bezdomnych zwierząt, ich transport, przyjęcie do schroniska, zapewnienie im opieki ( w tym także opieka medyczna weterynarza ), organizowanie adopcji zwierząt.

W okresie od stycznia do czerwca 2005 do schroniska przyjęto 134 sztuki zwierząt, wydano

137 sztuk. W okresie miesiąca przyjmowanych jest około 19 zwierząt i około 19 wydawanych.

III. Wydatki na zakupy inwestycyjne

Z własnych środków - plan 50 000,00 zł, zrealizowany zostanie zakup inwestycyjny w postaci

kosiarki wysięgnikowej bijakowej. Przewidywany zakup w miesiącu XI 2005 r. uzależniony

jest wielkością środków własnych potrzebnych do zakupu.

IV. Roboty publiczne

Jastrzębski Zakład Komunalny w porozumieniu z Powiatowym Urzędem Pracy organizował

w I półroczu 2005 roku roboty publiczne. W poszczególnych miesiącach zatrudnienie osób

w ramach robót publicznych kształtowało się następująco:

I/2005                      -

II/2005                          6 osób

III/2005             13 osób

IV/2005             13 osób

V/2005             13 osób

VI/2005

V. Zadania wykonywane w ramach porozumienia z Urzędem Miasta

Zadania te obejmują:

1. Utrzymanie oznakowania pionowego

2. Wymiana piasku w piaskownicach

3. Likwidacja dzikich wysypisk i usuwanie padłych zwierząt

4. Utrzymanie sygnalizacji świetlnych

5. Utrzymanie grobów wojennych i pomników

Jastrzębski Zakład Komunalny organizuje dwa razy w roku, wiosną i jesienią, zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz ich utylizację.

Wiosną zbiórka i wywóz odpadów trwały przez okres 28 luty do 21 marca. Skierowane zostały     do pracy dwa ciągniki oraz jeden samochód STAR z obsadą 3-ech kierowców i 6-ciu

robotników.

Natomiast na bieżąco na zasadzie porozumienia z Urzędem Miasta JZK zajmuje się usuwaniem dzikich wysypisk oraz usuwaniem padłych zwierząt i ich utylizacją.