W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Protokół z kontroli

XML

Treść

Protokół z kontroli

przeprowadzonej w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym w Jastrzębiu Zdroju przy ul. Dworcowej 17D, przez Naczelnika Wydziału Kontroli Wewnętrznej Witolda Raszyńskiego oraz referenta Halinę Krajewską, w okresie od 13 stycznia 2004 roku do 10 lutego 2004 roku.

Kontrola dotyczyła okresu od 01 stycznia 2001 roku do 31 grudnia 2003 roku.

Funkcję dyrektora pełnił w okresie od 08 stycznia 2001 roku do nadal inż. Marek Krakowski, natomiast głównego księgowego w okresie od 01 sierpnia 2000 roku do nadal pełniła mgr Honorata Mikuć.

Przedmiotem kontroli była analiza kosztów budowy ronda na Cmentarzu Komunalnym przy ul. Okrzei oraz wydatków poniesionych na zakup kosiarek i tablic informacyjnych za okres od 01 stycznia 2001 roku do 31 grudnia 2003 roku.

W toku kontroli ustalono:

  1. Rozbudowa ronda na terenie Cmentarza Komunalnego przy ul Okrzei.
  2. Do przetargu na rozbudowę ronda z kostki brukowej wraz z drogą dojazdową i miejscami parkingowymi na terenie cmentarza komunalnego w Jastrzębiu Zdroju przy ul. Okrzei o łącznej powierzchni 1300 m2 przystąpiły następujące firmy:

    1. “GenBud" Racibórz - oferta przetargowa w wysokości: 65 809,22 zł.

    2. “Gramon" Jastrzębie Zdrój - oferta przetargowa w wysokości: 47 702,93 zł.

    3. “Arkom" Sp. z o. o. Zebrzydowice - oferta przetargowa w wysokości: 63 451,50 zł.

    Przetarg wygrała firma: Zakład Ogólnobudowlany “Gramon" Mirosław Błaszak z Jastrzębia Zdroju.

    W dniu 25 maja 2002 roku Jastrzębski Zakład Komunalny zawarł umowę nr JZK-w-342/121/2002 z firmą “Gramon" (załącznik nr l) na wykonanie:

    - ronda o średnicy 15 m,

    - placu centralnego (w rondzie półkole o średnicy 10 m),

    - chodnika łączącego rondo z placem centralnym o łącznej długości 16 m,

    - drogi dojazdowej wraz z parkingiem na l O miejsc parkingowych,

    - murku wysokości 50 cm.

    Umowa została zawarta na kwotę 47.702,93 zł netto plus VAT w wysokości 7%, co stanowi kwotę brutto w wysokości 51 042,13 zł.

    Zgodnie z §3 ww. umowy materiały takie jak: piasek, obrzeża betonowe, kostka brukowa, kamień, humus i byliny w całości stanowiły materiał zleceniodawcy.

    Zgodnie z umową firma “Gramon" obciążyła JZK następującymi fakturami:

    1. Fa VAT 36/02/FA z dnia 31 maja 2002 roku na kwotę netto: 24.765,39 zł.(załącznik nr 2) brutto: 26.498,97 zł

    2. FA VAT 43/02/FA z dnia 02 lipca 2002 roku na kwotę netto: 12.949,98 zł. (załącznik nr 3) brutto: 13.856,48 zł

    3. FA VAT 47/02/FA z dnia 26 lipca 2002 roku na kwotę netto: 9.987,56 zł.(załącznik nr 4) brutto: 10.686,69 zł

    4. Nota korygująca nr 1/2002 z dnia 29 lipca 2002 roku (załącznik nr 5).

    Faktury powyższe zostały opisane na koncie 080-3 inwestycje - rozbudowa cmentarza oraz ujęte w rejestrze zakupów BFU (załącznik nr 6) pod pozycją:

    1. maj 2002 poz. 43 str.4.

    2. lipiec 2002 poz. 5 str. l.

    3. lipiec 2002 poz. 27 str. 3.

    Razem powyższe faktury opiewają na kwotę netto 47 702,93 zł, brutto 51.042,14 zł, czyli zgodnie z zawartą umową i protokołem odbioru robót z dnia 26 lipca 2002 roku (załącznik nr7).

    Kosztorys inwestorski (załącznik nr 8) opracowany przez Jastrzębski Zakład Komunalny opiewał na wartość kosztorysową robót na kwotę: 71 842,05 zł.

    Zgodnie z “Protokołem końcowego odbioru zadania nr 146" z dnia 17 grudnia 2002 roku (załącznik nr 9) rondo przyjęto na stan środków trwałych o łącznej wartości 71 472,35 zł.

    Na łączną wartość ronda (załącznik nr 10) składa się:

    Wynagrodzenia dla wykonawcy - firmy “Gramon"

    w wysokości netto: 47 702,93 zł

    plus wartość poniesionych przez JZK kosztów za materiały w kwocie ogólnej zgodnej z rozliczeniem w wysokości netto: 21.195,36 zł

    oraz wartość VAT doliczony : 2.574,06 zł

    Kontrolujący stwierdzili, że koszt wykonania ronda na cmentarzu przy ul. Okrzei nie przekracza sporządzonego Kosztorysu Inwestorskiego a wartość wystawionych faktur kosztowych jest zgodna z zawartą umową wykonawczą.

  3. Zakup kosiarek oraz wykaszarek w okresie od stycznia 2001 r do grudnia 2003r.
  4. Celem czynności kontrolnych było badanie zgodności kontrolowanych operacji, stanów i działalności gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem dokonanych zakupów i stwierdzenia rzeczywistego stanu faktycznego.

    Jastrzębski Zakład Komunalny dokonał w roku 2001 zakupu następującego sprzętu:

                                                                                         netto:          brutto:

    l. nożyce do żywopłotu - nr inwentarzowy 14-051  - 1.450,82  - 1. 770,00

    2. wykaszarka - nr inwentarzowy 14-048                - 2.019,00  - 2.019,00

    3. wykaszarka - nr inwentarzowy 14-049                 - 2.019,00  - 2.019,00

    4. wykaszarka - nr inwentarzowy 14-063                 - 2.019,00  - 2.019,00

    5. wykaszarka - nr inwentarzowy 14-264                  - 1.450,00  - 1.450,00

    6. kosa spalinowa - nr inwentarzowy 14-102              - 1.695,00  - 1.695,00

    7. karcher - nr inwentarzowy 14-123                         - 2.998,99  - 3.658,77

    8. kosiarka spalinowa - nr inwentarzowy 14-124         - 2.681,70  - 2.681,70

    W roku 2002 dokonano następujących zakupów:

    1. Kosiarka wysięgnikowa - nr inwentarzowy 14-136 koszt zakupu netto (VAT 0%) 31.600,00 zł

    Natomiast w roku 2003 zakupiono:

    1. kosa spalinowa - nr inwentarzowy 31-002 koszt zakupu netto (VAT 0%) l .540,00zł

    2. kosa spal inowa - nr inwentarzowy 31 -001koszt zakupu netto (VAT 0%) l .540,00zł

    Ogółem koszty zakupu sprzętu do koszenia w okresie objętym kontrolą wynoszą netto: 51.013,51 zł, brutto 51.992,47 zł.

    W toku czynności kontrolnych sprawdzono dokumenty potwierdzające zakup ww. sprzętu pod względem rachunkowym i formalnym.

    Wszystkie dokonane w tym okresie zakupy są zgodne z dokumentami przychodu i opisane w odpowiednich rejestrach.

    Kontrolą objęto faktury dotyczące zakupu sprzętu o numerach:

    1. fa VAT 708/01 z dnia 31.03.2001. (załącznik nr 11)

    2. faVAT 1810/01 z dnia 31.05.2001. (załącznik nr 12)

    3. fa VAT 459/01 z dnia 28.07.2001. (załącznik nr 13)

    4. fa VAT 765/01 z dnia 31.12.2001. (załącznik nrl4)

    5. fa VAT 26/2002 z dnia 31.05.2002. (załącznik nr 15)

    6. fa VAT 303/03 z dnia 09.06.2003. (załącznik nrl6).

    Sprawdzono zgodność opisu faktur z wpisami dokonanymi na kartach środków trwałych.

    Ponadto kontrolująca Halina Krajewska w obecności Emila Kwiatkowskiego - kierownika sekcji cmentarzy sprawdzili w magazynie przy cmentarnym zgodność faktycznego stanu przechowywanego tam sprzętu podlegającego kontroli z rejestrami odzwierciedlającymi ich zakup. Sprzęt posiadał oznakowanie zgodne z książką inwentarzową i jego ilość była zgodna z dokumentacją.

  5. Zakup tablic informacyjnych.

Kontrolujący dokonali analizy zakupu tablic informacyjnych, regulaminowych i świątecznych na obiektach Jastrzębskiego Zakładu komunalnego za okres od stycznia 2001 roku do grudnia 2003 roku .

Zakupy dokonane w wartościach netto 2001 r :

l. tablica z regulaminem cmentarza - nr inwentarzowy 14-111 - 557,50 zł

2. tablica z regulaminem cmentarza - nr inwentarzowy 14-112 - 557.50 zł

Zakupy dokonane w wartościach netto 2002 r :

l. tablica regulaminowa - nr inwentarzowy 16-002 - 1046,15 zł

2. tablica regulaminowa - nr inwentarzowy 15-002 - 1046,15 zł

3. tablica świąteczna - nr inwentarzowy 11-039 - 756,00 zł

4. tablica świąteczna - nr inwentarzowy 13-019 - 347,45 zł

5. tablica świąteczna - nr inwentarzowy 12-02 - 347,45 zł

6. tablica informacyjna - nr inwentarzowy 12-016 - 341,75 zł

7. tablica informacyjna - nr inwentarzowy 12-017 - 341,75 zł

8. tablica okolicznościowa - nr inwentarzowy 11-027 - 790,00 zł

9. tablica okolicznościowa - nr inwentarzowy 11-028 - 670,00 zł

10.tablica okolicznościowa - nr inwentarzowy 11-029 - 730,00 zł

11 .tablica okolicznościowa - nr inwentarzowy 11 -030 - 710,00 zł

12. tablica informacyjna - nr inwentarzowy 14-129 - 840,00 zł

13. tablica informacyjna - nr inwentarzowy 14-128 - 200,00 zł

Kontrolujący przeanalizowali zgodność wystawionych faktur dotyczących zakupu tablic pod względem formalnym i rachunkowym, ich sposób opisania z rejestrem księgowym oraz książką inwentarzową. Celem kontroli było zbadanie zgodności zakupów i potwierdzenia ich rzeczywistego stanu faktycznego.

Sprawdzono następujące faktury dotyczące zakupu tablic:

1. fa VAT 20/2001 z dnia 30.10.01. (załącznik nr 17) wartość brutto: l.360,30 zł

2. fa VAT 20/2002 z dnia 31.10.2002. (załącznik nr 18) wartość brutto: 2.092,30 zł

3. fa VAT 219/2002 z dnia 16.12.2002. (załącznik nr 19) wartość brutto: l. 770, l O zł

4. fa VAT 109/02/US z dnia 13.03.2002. (załącznik nr 20) wartość brutto: 833,87 zł

5. fa VAT 118/03/US z dnia 19.03.2002. (załącznik nr 21) wartość brutto: 3.538,00 zł

6. fa VAT 97/02/US z dnia 05.03.2002. (załącznik nr 22) wartość brutto: l .268,80 zł

Informację dotyczącą sposobu księgowania faktury VAT 20/2002 z dnia 31.10.2002 roku w książce inwentarzowej zawierają wyjaśnienia Głównej Księgowej (załącznik nr 23).

Ogółem koszty zakupu tablic wynosił netto: 8.904,40 zł, brutto: 10.863,37 zł

Kontrolujący w obecności przedstawicieli Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego: Emila Kwiatkowskiego - kierownika sekcji cmentarzy oraz Doroty Swachty - kierownika sekcji targowisk sprawdzili na podległych cmentarzach i targowiskach, czy ww. tablice się tam znajdują.

Kontrolujący stwierdzili na obiektach następującą ilość tablic:

l. Cmentarz komunalny przy ul. Okrzei

- tablice regulaminowe 3 sztuki

- tablica informacyjna l sztuka

2. Cmentarz komunalny Przyjaźń

- tablica regulaminowa l sztuka

- tablica informacyjna 2 sztuki

3. Cmentarz komunalny Szeroka

- tablica informacyjna l sztuka

4. Targowisko Bożka

- tablica świąteczna l sztuka

- tablica okolicznościowa 4 sztuki

5. Targowisko Północna

- tablica świąteczna l sztuka

- tablica informacyjna 2 sztuki

6. Targowisko Szeroka

- tablica świąteczna l sztuka

- tablica informacyjna 2 sztuki.

Kontrolujący stwierdzili, że nie dało się w niektórych wypadkach przypisać konkretnej tablicy odpowiedniemu numerowi inwentarzowemu z powodu niemożności dostrzeżenia oznakowania na tablicach. Identyfikacji tablic przeszkodził również sposób ich umieszczenia. Kontrolujący zidentyfikowali je po sposobie opisu na fakturach i nie stwierdzili braków.

Łącznie kontrolą objęto wydatki na kwotę 134.328,19 zł, w roku 2001 kontrolą objęto wydatki na kwotę 18.672,77 zł, w roku 2002 na kwotę 112.575,42 zł natomiast w roku 2003 na kwotę 3.080,00 zł.

Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Dyrektor Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego w Jastrzębiu Zdroju pan inż. Marek Krakowski, po zapoznaniu się z treścią protokołu w dniu 10 lutego 2004 roku stwierdza, że nie wnosi żadnych zastrzeżeń co do faktów w nim opisanych, ustalonych na podstawie dowodów.

Kontrolujący poinformowali Dyrektora Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego o prawie złożenia wyjaśnień lub uzupełnień do protokołu w terminie 3 dni od dnia zakończenia czynności kontrolnych i podpisania niniejszego protokołu.

Integralną część protokołu stanowią następujące załączniki:

1. Umowa nr JZK-w-342/121 /2002 z dnia 27 maja 2002 roku.

2. Faktura VAT 36/02/FA z dnia 31 maja 2002 roku.

3. Faktura VAT.43/02/FA z dnia 02 lipca 2002 roku

4. Faktura VAT 47/02/FA z dnia 26 lipca 2002 roku

5. Nota korygująca 1/2002 z dnia 29 lipca 2002 roku

6. Wydruk z rejestru księgowego na dzień 31 grudnia 2003 roku

7. Protokół odbioru robót z dnia 26 lipca 2002 roku.

8. Kosztorys inwestorski na zadanie: Rondo wraz z drogą dojazdową i miejscami parkingowymi Cmentarz Komunalny.

9. Protokół końcowego odbioru zadania nr 146 p.t. Rozbudowa cmentarz komunalnego przy ul. Okrzei 5 w Jastrzębiu Zdroju.

10. Zestawienie rozliczenia ronda z drogą dojazdową i parkingiem wraz z załączonymi fakturami.

11. Faktura VAT 708/01 z dnia 31 marca 2001 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/180, OT/181, OT/183.

12. Faktura VAT 1810/01 z dnia 31 maj 2001 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/200, OT/199.

13. Faktura VAT nr 459/01 z dnia 28 lipca 2001 roku wraz z dokumentem przychodu nr OT/240

14. Faktura VAT 765/01 z dnia 31 grudnia 2001 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/263, OT/262.

15. Faktura VAT 26/2002 z dnia 31 maja 2002 roku wraz z dokumentem przychodu nr OT/300.

16. Faktura VAT 303/03 z dnia 09 czerwca 2003 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/447, OT/446.

17. Faktura VAT nr 20/2001 z dnia 30 października 2001 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/249, OT/250.

18. Faktura VAT 20/2002 z dmą 31 października 2002 roku wraz z dokumentami przychodu OT/404, OT/405.

19. Faktura VAT 219/2002 z dnia 16 grudnia 2002 roku wraz z dokumentami przychodu OT/408, OT/407,OT/406.

20. Faktura VAT 109/02/US z dnia 13 marca 2002 roku wraz z dokumentami przychodu OT/279, OT/280.

21. Faktura VAT 118/02/US z dnia 19 marca 2002 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/281, OT/282, OT/283, OT/284.

22. Faktura VAT 97/02/US z dnia 05 marca 2002 roku wraz z dokumentami przychodu nr OT/271, OT/272.

23. Wyjaśnienia dot. faktury VAT 20/2002 z dnia 31 grudnia 2002 roku.


Jastrzębie Zdrój 25.03.2004r.

JZK 0161/32/2004                                 

Urząd Miasta
Wydział Kontroli Wewnętrznej
Al. Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie Zdrój

dotyczy: informacja dotycząca wniosku pokontrolnego 

            Jastrzębski Zakład Komunalny informuje, że wszystkie tablice informacyjne, regulaminowe i świąteczne zostały oznakowane (zgodnie z książką inwentarzową) w miejscach umożliwiających każdorazowe ich odczytanie. 

Jednocześnie informujemy, że celem zapobieżenia powtórzeniu się stwierdzonego uchybienia dbałość o stan numeracji inwentarzowej powierzono jednej osobie odpowiedzialnej za bieżące, czytelne i trwałe nanoszenie numeracji.

 

Z poważaniem 

Dyrektor 
inż. Marek Krakowski